Avonturen in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu Avonturen in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Linda Damhuis - WaarBenJij.nu

Avonturen in Cairns!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 December 2015 | Australië, Cairns

Zaterdag 5 december 2015
Donderdag heb ik nog niet veel gedaan. Ik heb lekker uitgeslapen, gedoucht, aangekleed en ontbeten. Daarna ben ik in het winkelcentrum op zoek gegaan naar muggenspul en zonnebrand crème, beide gevonden. Maar meteen factor 50 genomen, geen zin om te verbranden hier! Zelfs als het bewolkt is, is het nog gevaarlijk volgens mij! Ik heb me ook maar meteen ingesmeerd en aangezien dat zo’n 15 minuten moet intrekken ben ik bij Kmart op zoek gegaan naar een hoedje. Wel iets aardigs kunnen vinden, maar vergat dat ik buiten ook mijn zonnebril op heb en dan zit het niet zo lekker, maar goed, het beschermd mijn hoofd tegen de zon en daar gaat het om! Want het was inmiddels 12 uur, dus het heetste moment van de dag. Gelukkig kun je hier redelijk in de schaduw lopen dat scheelt wel. Bij Pie Face heb ik een sandwich gegeten en daarna ben ik de Esplanade afgelopen.
Dit is zeg maar aan de andere kant van de stad, hier zit je aan het strand, nou ja meer meteen aan de zee als het vloed is. Er is niet veel strand om van te spreken. De Esplanade is een houten stoep naast het water waar vandaan je de horizon af kunt kijken. Langs de Esplanade vind je fitness plekken, echt waar, er staan verschillende soorten fitnessapparaten om je spieren mee te bewerken. Ik heb er een foto van gemaakt en ben lekker doorgelopen, het was mij te heet om er ook maar over na te denken om iets met die apparaten te doen. Er staan bordjes bij met hoe je de apparaten moet gebruiken, dus dat is dan wel weer handig voor als je echt niet weet hoe het moet.
Er staan ook overal van die picknick tafels en als ik het goed zag ook een soort aanrechtblokken waar bbq’s inzitten, zodat iedere Australiër kan doen waar ze om bekend staan! Ik heb er niet echt iemand mee bezig gezien, maar ik rook het wel!
De tijd leek heel langzaam te gaan deze dag, echt irritant eigenlijk! Ik dacht toch al een aardige tijd gelopen te hebben, maar toen ik keek op mijn mobiel was het nog maar een half uur of uur later dan de laatste keer dat ik gekeken had…Uiteindelijk hield ik het niet meer en ben ik terug gegaan naar de hostel om even op bed te gaan liggen, tot half 4, 4 uur.
Bij de receptie zit een traveldesk waar je verschillende excursies kunt boeken. Ik wilde er voor vrijdag een excursie naar Kuranda Village boeken, dan ga je met een Skyrail er naartoe en kom je met een trein terug naar Cairns. Maar helaas reed de trein niet op vrijdag, dus heb ik het geboekt voor zaterdag, vandaag dus, maar daarover straks meer!
’s Avonds weer lekker iets te eten gehaald in het winkelcentrum en vroeg naar bed gegaan.
Vrijdag was ik echt idioot vroeg wakker, het is hier allemaal best wel gehorig en ik moest naar de wc. Toen rond 6 uur maar gewoon opgestaan, wat fruit gegeten en mijn boek uitgelezen. Mooi, deze kan ik hier al achterlaten! Rond half 8 ontbeten en voor de rest eigenlijk geen plannen voor vandaag.
Bij de hostel zitten mussen in de tuin, of bij het zwembad, er staan bomen omheen, maar je kunt het niet echt een tuin noemen. Maar goed, er zit ook een jonkie bij en nu zag ik dat pa of ma hem of haar aan het voeren was, zo grappig! Echt onwijs dat die beestjes zo lekker aan het schreeuwen zijn, zou ze ook blijven voeren alleen maar om ervoor te zorgen dat ze hun mond houden!
O ja, misschien ligt het aan mij, maar het lijkt wel of iedereen hier in Cairns tot nu toe een tattoo heeft! Misschien komt het omdat het zomer is en iedereen korte kleren draagt, maar waar je ook kijkt, je ziet vrijwel altijd iemand met een tattoo. De een nog mooier en ingewikkelder dan de ander, uiteraard ook een paar lelijke…maar ik vroeg me af waarom dat was…Maar wees niet bang, dit betekend niet dat ik het idee heb dat ik met de meute mee moet doen en er ook één moet laten zetten!!!
Na het ontbijt ben ik de readingroom gaan verkennen, blijkt een donker hol te zijn met grote banken met veel kussens en twee boekenplanken vol! Ik heb er een boekje gevonden, wat ik nu bijna uit heb, is niet heel bijzonder.
Ik heb wat spullen gepakt om verdere plannen te maken voor volgende week, maar ik moest op een gegeven moment naar de wc, dus ben ik weer terug gegaan naar mijn kamer. En ik ben weer naar buiten gegaan om een rondje te lopen en te kijken wat ik nu kon ontdekken.
Ik ben via een andere straat richting Esplanade gelopen en guess what?! In een aantal bomen bij wat leek op het gemeentehuis, was een hoop geschreeuw. Toen zag ik een bord waarop stond dat het broedtijd is voor de Flying Foxes en als je een baby op de grond ziet, dat je die dan niet moet oppakken, maar een nummer moet bellen van mensen die weten hoe dat moet, huh??! Flying Foxes?? Ik heb geen idee wat de Nederlandse vertaling hiervoor is, Vliegende Honden?? Het zijn eigenlijk wollige vleermuizen en echt met wel honderden tegelijk, echt ongelooflijk! Ze hangen daar maar een beetje en schreeuwen en schijten dat het een lieve lust is! Ik dacht dus op iets vrij unieks te zijn gestuit, maar vandaag zag ik dat er in die buurt in vrijwel iedere boom honderden van die beesten hangen!!! En nu vanavond zag ik ze met honderden tegelijk rondvliegen, geen idee waar ze naartoe gaan, maar morgen zullen ze weer in die bomen hangen. Daarbij dacht ik dat het nachtdieren waren, dus het verbaasde me dat ze zo veel herrie produceerden, maar misschien kunnen ze dat ook in hun slaap! Ik hoorde vandaag ook iemand vertellen dat ze nogal een plaag zijn hier in het noorden van Australië. Ik ben dan ook blij dat ze niet hier in een boom onder mijn raam zitten!!
Aan het einde van de Esplanade zit een haven waar vandaan alle schepen voor excursies naar het Great Barrier Reef varen. Er zitten daar ook verschillende tour operators om deze excursies te verkopen. Nu wil ik wel graag het rif van dichtbij zien, maar ik ben geen duiker. Misschien zonde, maar ik ben geen goede zwemmer en ik heb last van mijn oren, wat me al helemaal niet zo’n goed idee lijkt…ok, misschien zijn dit mooie smoesjes en ben ik er eigenlijk gewoon bang voor, hoe mooi het ook is.
Maar, hahaaa, ik heb de oplossing gevonden! Jawel, er werd een excursie aangeboden met een semi-submarine, duiken zonder nat te worden! Kijk dat leek wel op iets wat ik zou kunnen doen. Ik wilde het gaan boeken en vroeg of er nog een korting was als je YHA member was, er zijn verschillende plekken waarop je extra korting krijgt. Er werd in eerste instantie gezegd van niet, maar toen werd me geadviseerd dit bij de hostel zelf te boeken, dat dat goedkoper was. Dus ik ben meteen weer terug gelopen en heb deze excursie kunnen boeken voor morgen, ben erg benieuwd! Het word een ochtendexcursie, van 9 tot 1, dat vind ik net mooi.
Goed, ik heb mezelf even een paar minuten gegeven om bij te komen, het was inmiddels weer lekker warm (lees: heet!) buiten! Daarna ben ik naar Rusty’s market gegaan een markt in een gebouw met wel zeker honderd kramen, vol groente, fruit en kleding. Het gebouw is aan beide kanten open, dus je kunt er van 2 kanten naar binnen komen. En het is wel lekker dat er op die manier een beetje frisse wind waait. Er staan ook diverse caravans ingericht als restaurants die om een paar tafels en stoelen als een soort food court staan. Hier kun je van alles te eten kopen. Ik heb alleen wat kersen en bananen gekocht. Daarna ben ik een pannenkoek gaan eten en terwijl ik het bestelde dacht ik aan de pannenkoeken die ik woensdag ochtend had gegeten en betreurde mijn beslissing…Maar het bleek niet zo’n dikke pannenkoek te zijn gelukkig, ook niet zo groot als we ze thuis in een restaurant zouden krijgen. Ik had er één met appel, de pannenkoek was als een wrap opgevouwen met de appelschijfjes erin….met schil. Nu vind ik dat niet zo erg en het is goed voor je, maar het bleef tussen mijn tanden zitten, niet fijn. Heb het snel opgegeten en ben ook weer snel weg gegaan. Vanmorgen zag ik dat het er vol zat, dus het zal ook meer als ontbijt gegeten worden dan als lunch.
Daarna toch weer naar de hostel terug gegaan om even op bed te gaan liggen. Weet niet of het jetlag is of de warmte waar ik aan moet wennen, maar het is wat het is! Het was alleen niet zo stil helaas! ’s Morgens vroeg ik me nog af waarom er een speaker boven het bed in het plafond zat, lag ernaar te kijken. En ’s middags kreeg ik het antwoord, eerst werd er iets omgeroepen over een transfer, toen werd er een oproep gedaan dat er een brandalarm oefening was…die ook meteen daar achteraan kwam, wat een herrie!! Dus echt veel geslapen heb ik niet…
Rond 4 uur weer een poging gedaan om plannen te maken, maar ik kwam er niet uit. Ik heb aan degene achter de traveldesk gevraagd of ze me kon helpen. Ik wilde namelijk naar Gladstone, waar vandaan je naar Heron Island kunt waar je schildpadden kunt zien. Met de bus er naartoe is geen optie, de afstand is gewoon te groot. Vliegen bleek ook niet te kunnen, ik kon via Brisbane, maar dan moest ik daar een eeuwigheid wachten om dan eigenlijk weer terug te gaan. Want het ligt aan de oostkust boven Brisbane. Nou daar had ik niet echt veel trek in eerlijk gezegd. Dan zijn er nog de WhitSunday eilanden, waarvoor ik naar Airlie Beach moet, maar ook dat kan alleen met een bus en ook daar vandaan zou ik alleen met een bus verder kunnen.
Toen bleef Fraser Island over, dat bleek een optie te kunnen zijn. Dan zou ik eerst naar Brisbane kunnen en met de greyhound naar Noosa, waar ik dan opgehaald zou kunnen worden. Van Brisbane naar Noosa is zo’n 3 en een half uur rijden, dat vond ik dan wel te doen.
Dus daar ging ik even op door borduren. Uiteindelijk heb ik gisteravond een vlucht naar Brisbane en een paar nachten hostel daar geboekt. Later bedacht ik me dat ik het ook anders had kunnen doen…maar dan word ik nerveus en dan doe ik het maar gewoon voordat ik geen plek meer heb. Maar vanmorgen bedacht ik me dat ik best nog wat tijd heb, dus het kan ook na Brisbane. Dat heb ik vanmiddag willen boeken, maar helaas was het bedrijf niet bereikbaar, dus nu ga ik het morgen doen.
Anyway, vandaag had ik dus mijn excursie naar Kuranda, de Skyrail over het regenwoud!! Ik zou rond 10 uur opgehaald worden, ik stond al om 10 voor 10 klaar en toen bleek de bus er al te zijn, dus konden we meteen weg! Maar goed ook want er werden nog meer mensen opgehaald en een stel was moeilijk te vinden! Er was een cruischip aangemeerd en dat stel kwam daar vandaan, maar ze bleven niet gewoon bij die terminal wachten tot wij er waren, uiteindelijk hebben we ze ergens van de straat opgepikt…zucht toeristen…
Maar goed, tegen 11 uur stonden we bij de Skyrail. Ik stond in de rij om in de gondel te stappen, ik heb het stel achter mij gezegd dat ik alleen was en gevraagd of ze het goed vonden als ik met hun in die gondel stapte. Ik lijk dan misschien stoer, maar niet zó stoer!! Ik bedoel dat ding ging wel bóven de bomen uit, zo’n 7,5 kilometer de lucht door!!
Gelukkig had de vrouw er meer last van dan ik! Zodra je eenmaal hangt valt het wel weer mee en het is wel gewoon onwijs mooi!! Ok als je langs de palen gaat is het altijd weer even spannend, maar verder ging het goed. Ik was ook blij dat er raampjes in de deuren zaten die lekker open stonden, zodat er frisse lucht naar binnen kon. Ik heb ook ooit in een gondel gezeten waarbij dat niet kon en de zon er lekker op brandde, daar werd ik echt even niet goed in! Uiteraard heb ik voordat ik in dit ding stapte vanmorgen wel een paar pilletjes genomen om te voorkomen dat het helemaal niet goed ging, maar waarschijnlijk is dat niet eens nodig geweest.
Goed, na zo’n 10 minuten kwamen we aan bij Red Peak station, de eerste tussenstop waar je een rondje door het regenwoud kunt lopen. Er was een pad op houten vlonders waar je in een rondje weer terug naar de gondels loopt. Het was leuk om met andere mensen te gaan, want nu kon er iemand een foto van mij maken!

Goed, na dat rondje moesten we dus weer instappen om naar het volgende punt te gaan. De vrouw had zich dit niet gerealiseerd en dacht eigenlijk dat we er al waren…helaas. Deze tweede tocht gingen we achteruit zitten en er zat nog iemand bij ons, dus nu zaten we met z’n vieren in de gondel. Het stel kwam van het cruiseschip en was met een groep naar de Skyrail gekomen, ze hadden er net een paar dagen Azië op zitten en waren onderweg naar huis, Adelaïde, grappig! De vierde persoon die bij ons kwam zitten was een crew member van dat schip, hij deed iets met shore excursions en was mee om te kijken hoe het allemaal liep. Het was een Amerikaan en zodra hem een vraag werd gesteld nam hij meteen de boel over. Jammer, maar zo gaat dat.
Na weer zo’n 10, misschien 15 minuten kwamen we bij de tweede stop aan, Barron Falls station, waar je een rondje kunt lopen om de waterval te bekijken die we vanuit de lucht al hebben kunnen zien. Er waren meerdere punten om de waterval te bekijken en het stel waar ik mee op stap was, wilde na de eerste al verder. Nu moesten ze ook op tijd bij het eindpunt zijn om daar op een bus te stappen. Maar ik wilde toch wel graag die andere punten bekijken, dus ik heb ze succes gewenst en veel plezier en misschien kom ik nog eens tegen in Adelaide.

De andere punten waren qua uitzicht niet heel verschillend, maar ik wilde het graag bekijken. Ben ook blij dat ik het gedaan heb, anders had ik toch het gevoel gehad iets te hebben gemist. En ik hou van watervallen! Nu was dit op dit moment niet echt een grote, er kwam niet veel water naar beneden, maar ik heb een foto gezien van hoe het eruit ziet als er écht water naar beneden komt en dat is toch wel een geweld hoor!! Er stond ook een voorbeeld van wat ze hebben gebruikt om boven te komen toen de “powerplant” gebouwd werd….dat was dus gewoon een kooi…ik ben blij dat we die tijd al voorbij zijn, want daar had ik dus echt niet ingestapt!!!

Goed, ik had dus gedacht dat ik voor het laatste stukje met de gondel wel een paar andere slachtoffers zou kunnen vinden om mee op te trekken, maar helaas, ik was de enige….en zat dus ook de laatste 10 minuten alleen in die gondel!!!!! Nu valt het echt wel mee, het eerste stuk moet hij alleen een aanloop nemen en het laatste stuk gaat de gondel keihard naar beneden en komt met bijna gierende remmen tot stilstand…maar als je met meerdere zit is zo’n ding toch stabieler!!! Als je in je eentje zit heb je het idee dat het meer schommelt, durf dus ook niet van bank te verwisselen, want ik heb liever niet dat dat ding schommelt!!!
Het uitzicht was heel gaaf, dat maakt dan een hoop goed, maar ik heb toch af en toe die banken even stevig vastgepakt!!

Rond half 1 was ik in Kuranda Village. Wat in 1960 een hippie dorp was is uitgegroeid tot een mega toeristen dorp waar door allerlei creativelingen van alles word verkocht. Er zitten restaurantjes en een hotel, ze hebben een politiebureau, bibliotheek en een kerk, dus het is echt wel een dorp waar mensen permanent wonen. Het is niet zo dat ze iedere dag met de skyrail naar hun werk gaan en ’s avonds weer naar huis. Alhoewel, ze beginnen rond half 10 en stoppen ermee als de laatste trein alle toeristen mee terug neemt naar Cairns…om half 4!

Ik heb eerst ergens iets gegeten, een club sandwich…ben ik echt gek op, maar helaas heb ik weer een verkeerde keuze gemaakt! Daar hoort dus bacon, kip en wat groente op te zitten, nu had ik wel de bacon en de kip en tomaat als groente, maar de bacon hier zijn van die dikke plakken met het vet eraan en de kip leek wel gekookt ipv gebakken…en ik had niet gelezen dat er kaas op gedaan zou worden, anders had ik wel gezegd dat dat niet nodig was…ik heb er wel wat van gegeten, maar toch ook wat laten staan. Het was gewoon te vet om op te eten, jammer.

Na het eten ben ik naar de Butterfly Sanctuary gegaan! Je kunt in Kuranda Village, naast het legen van je portemonnee aan souvenirs, ook andere dingen doen! Onder andere een boottocht op de Barron rivier, degene die naar de waterval gaat, je kunt naar Birdworld, om allerlei vogels te bekijken en er is ook een park met koala’s. Maar ik heb gekozen voor de vlinders. Ook hier zaten verschillende soorten, er hing wel een bord, maar daar heb ik niet naar gekeken, onthoud toch niet meer welke wat was als ik de foto’s terug zie! Ze waren erg levendig deze vlinders, vlogen allemaal heen en weer. Het was moeilijk om een goede foto te maken, want ze bleven geen moment stil zitten! Geen idee waarom, maar ik geloof niet dat ik eerder zoiets heb gezien, je moest gewoon oppassen dat ze niet tegen je aan vlogen! Ik wilde kijken of er weer een op mijn hand kwam zitten, maar dat is niet gelukt. Wel gingen er een paar op mijn camera zitten, maar dat is een beetje lastig om een foto van te maken! Het was mooi om te zien en lekker warm daarbinnen! Denk niet dat ze echt iets aan de temperatuur hoeven te doen, zoals in Nederland, het is buiten net zo warm als binnen! Ze hebben ook een soort kweekvijver waar allerlei rupsen zitten en een museum waar opgezette vlinders hangen. Dus eigenlijk komen alle stadia van het beestje aan bod, leuk om te zien.

Om half 4 ging mijn trein terug naar Cairns, ik had nog in de winkeltjes willen kijken, maar daar had ik niet veel tijd meer voor. Ik was ook niet van plan nu al souvenirs te kopen, dus ik vond het wel goed.
Ik zat in rijtuig 4 op stoel 9. Het waren rijen banken voor 4 personen. De bank waar ik op zat was helemaal vol, gelukkig kon ik met nog iemand een bank opschuiven en bij het raam gaan zitten, het was bloedheet in de trein.

Ik heb af en toe van plek gewisseld met degene die naast mij zat, zodat we allebei van de frisse lucht en het uitzicht konden genieten. Bleek uiteindelijk een Nederlandse te zijn, ik hoorde het al wel aan het accent, maar ergens pas halverwege toen ik haar wilde wijzen op een mooie foto kans, zei ik haar dat in het Nederlands! Ze kwam uit Hoorn en ze had een open ticket, ze wist nog niet hoe lang ze nog in Australië zou blijven. Was wel grappig!

De treinrit was ontzettend mooi! Eigenlijk door de longen van de wereld, die bomen zo dicht op elkaar dat je de een niet meer van de ander onderscheiden kan, takken die alle kanten op gaan om maar te proberen grond en licht te krijgen, het zet me altijd aan het denken! Hoe ongelooflijk mooi het is en hoe stom we bezig zijn met het weggooien ervan. Soms kan ik de vooruitgang ontzettend verfoeien, meer omdat dat wat eruit komt soms meer verspilling dan vooruitgang is, maar als ik dan zie waar die trein overheen rijd en denk aan hoe die rails gelegd is…met pikhouweel en scheppen door zo’n 1500 man…dán is dat een vooruitgang waar ik mijn petje voor af neem!!!Ik kan je niet meer vertellen van welke hoogte we omlaag gingen, maar er we gingen in ieder geval door 15 tunnels, dat is echt geen makkelijke opgave geweest, maar ze hebben het voor elkaar gekregen en het ligt er nog steeds! Tijdens de 2e wereldoorlog gingen er per 24 uur zo’n 40 treinen overheen!! Ach noem me ouderwets, maar ik hou wel dan dit soort dingen!
Rond half 6 waren we weer terug in Cairns. Het treinstation is vlak achter het winkelcentrum, wat weer tegenover de hostel is, dus ik was lekker snel thuis! Eerst nog een tijdje met mijn vader via skype gesproken, die dongel werkt echt goed!

Zondag 6 december 2015

Omdat gisteravond dus die excursie niet meer geboekt kon worden, zei ze dat ik het ook deze ochtend kon doen. Was toch weer vroeg wakker, lekker op tijd ontbeten en om half 8 gevraagd of ze nog een keer konden bellen. Het was zondag, dus ze waren nog dicht…dan moest het maar wachten tot ik weer terug was ’s middags.
Want vandaag had ik de excursie naar Green Island. De boot zou om 9 uur vertrekken en ik moest er al om half 9 zijn. Het is niet zo ver lopen en ik wilde het op mijn gemak doen, want het was alweer lekker warm!
De boot was niet zo groot, een soort catamaran, maar dan dicht. (geen idee hoe je dat noemt). Denk dat een grote boot ook niet nodig is, er zijn meer mensen die een hele dag naar het eiland gaan. De ochtend excursie is waarschijnlijk niet zo populair, helemaal niet op zondagochtend. Er zat maar een handjevol mensen op, genoeg plaats om te zitten in ieder geval.
Ik had voor de zekerheid toch maar weer een paar pilletjes genomen. Ja, ik weet het ik werk op een schip, maar met deze boot de zee op is toch ff andere koek! En dat was wel weer te merken! Zodra we op open water kwamen, ging het lekker tekeer! Ze hadden pilletjes en zakjes genoeg aan boord, maar ik heb er geen gebruik van hoeven maken gelukkig, wel pijn in mijn nek van het strak naar de horizon blijven kijken!! Haha

Toen we op het eiland aankwamen ging het meteen door naar de tocht met de semi-onderzeeër…dat was wel apart! Waar ik in zat was eigenlijk een soort grote kano met ramen die onder het schip hing. Dus boven ons zat iemand die het schip bestuurde, terwijl wij op inklapbare bankjes onderin zaten.
Het was wel een aparte ervaring! Was bang dat ik hier dan echt misselijk in zou worden, maar dat viel gelukkig mee. Het schommelde natuurlijk wel, maar je hebt teveel om naar te kijken om daar echt erg in te hebben!

En er is wat te zien daar beneden!!! Het mooie is eigenlijk dat het er dus niet uitziet zoals je op foto’s of op tv ziet, alleen de vissen hebben zulke mooie felle kleuren, het koraal zelf heeft bijna geen kleur. Ik heb heel wat vissen gezien!! Er zat ook iemand bij ons die uitleg gaf over het een en ander dat we zagen en op een gegeven moment ging hij de vissen voeren. Ze hebben een vergunning dat ze zoveel vis op een dag mogen voeren, geen idee hoe dat werkt, want er zijn meer schepen die daar toeristen vervoeren…

Maar goed, het had wel het gewenste effect. Ze zaten er natuurlijk al een beetje op te wachten, maar toen het dan eenmaal het water in gegooid werd, wist je niet waar je een foto van moest maken!!
Nu was ik zo slim om de batterij van mijn camera op te laden voordat ik gisteren wegging….maar voor vandaag was ik het vergeten en naar mijn idee had ik hem niet eens zoveel gebruikt…dus wel, ik zat nog geen paar minuten en toen kreeg ik al het tekentje dat de batterij leeg ging te zien, aaaahhhhh!!
Dus steeds maar tussendoor uitgedaan, maar dan ben je toch af en toe net te laat! Maar…ik was op tijd voor de schildpad!! Haha Jawel, ik heb een schildpad gezien, echt gaaf!
De trip was ongeveer een half uur, maar het lijkt veel korter. Meteen daarna ging ik op een boot met een glazen bodem. Hij ging naar hetzelfde stukje rif volgens mij en eigenlijk na die onderzeeër was het hem net niet. Alhoewel je toch weer een ander kijkpunt hebt, in de onderzeeër moet je links en rechts kijken en nu kijk je naar beneden en zie je misschien toch meer.

Ook hier ging het gelukkig goed, af en toe even richting horizon gekeken. Ook hier werden de vissen gevoerd, nu zagen we ze onder de boot, maar naast de boot kwamen ze omhoog! Dat was ook wel gaaf om te zien.
Het is me gelukt om foto’s te kunnen blijven maken tot de batterij echt leeg was, ik heb nog een paar foto’s met mijn mobiel gemaakt. Deze tocht duurde ook een half uur en daarna hadden we nog zo’n 3 kwartier voordat de andere boot weer terug ging naar Cairns. Ik ben zsm richting wc en een bankje gelopen, moest echt ff mijn benen strekken en harde grond onder mijn voeten! Ik heb ook niet veel anders gedaan, wat gegeten en gedronken en gelezen, ik heb een paar mooie kaarten gekocht en om kwart voor 12 ging ik weer richting boot.

Voor de terugweg heb ik geen pilletjes meer genomen, maar dat had ik misschien beter wel kunnen doen. Ik heb nu mijn blik alleen maar op de horizon gehouden! Ben ook binnen gaan zitten, dat ding maakte een ongelooflijke herrie en zoveel frisse lucht kwam er ook niet binnen.
Maar goed, tegen 1 uur stonden we weer op vaste land, ik heb het gered! Ik ben op zoek gegaan naar iets te eten, een plek om een beetje bij te komen. Aan de Esplanade zat Rattle n Hum, had die al eerder gezien. Ik heb er lekker fish n chips gegeten, heel Australisch!! Wat kaarten geschreven en toen ik weer een beetje bijgekomen was ben ik terug gegaan naar de hostel.

Nu zat er iemand anders bij de traveldesk en zij belde niet, maar zag meteen op de computer dat de tweedaagse excursie naar Fraser Island niet op zondag vertrekt…iets wat gisteravond dus ook al bekeken had kunnen worden.
Werd er even een beetje verdrietig van, moest weer iets anders verzinnen. Of althans iets anders, uiteindelijk werd het de moeilijke constructie die ik zelf al in mijn hoofd had! Haha

Goed, ik blijf in Brisbane tot en met donderdag, dan ga ik vrijdag naar Noosa, zit ik het weekend op Fraser Island en kom ik maandag weer terug naar Brisbane. Ik had al geboekt in Brisbane tot en met vrijdag, maar nu is vrijdagnacht doorgeschoven naar maandagnacht, dus hoefde ik geen extra nacht daar bij te boeken.

Meteen ook mijn boardingpass voor morgen geprint en de transfer naar het vliegveld van Cairns geregeld. Mijn koffer ingepakt en het boekje uitgelezen, zodat dat morgen weer op de plank terug kan.
Dat was het voor nu!!

Groetjes,
Linda

• 07 December 2015 - 11:29

Brenda:

Zo herkenbaar al die plekjes. Al ging ik wel met de greyhoundbus.
    veel plezier bij de dingo's

Brenda

• 11 December 2015 - 11:24

An:

Hoi Linda, wat weer een fijn verhaal, door jou leuke schrijven reis ik een
    Beetje met je mee, heel fijn hoor